Var sak på sin plats.

Varje morgon vaknar jag av att min klock-lampa börjar lysa. Jag virider på mig tills den börjar låta som en förjävligt ful skog. Då går jag upp. Jag sveper in mig i en stickig filt (gosig morgonrock står på önskelistan!!) och går ner och gör första bästa frukost (Oftast fil) jag gnäller lite för min far medans jag äter och bläddrar igenom kulturdelen. Jag tål inte allvarliga nyheter på morgonen.Sen går jag på damrummet. Alltsom oftast passar jag även på att ta mig en tupplur. På väg mot mitt rum går jag tillbaka genom köket och stannar för att diskutera dagens händelser med far eller mor. Sen kommer det verkliga uppvaknandet - välja dagens outfit! Att klä på sig är för mig i principsom att avgöra dagens öde. Har jag fina kläder blir det en bra dag. Dock blir det ändå så att är jag extra trött har jag inte världens bästa omdöme så det spelar egentligen ingen roll. Men iallafall. Sen skyndar jag mig att sno badrummet innan min mor, fixar håret länge och sminkar mig snabbt. Packar allt jag glömt att packa, sölar lite och springer till bussen. Rutiner.

När jag blir stor ska jag bara ha roliga rutiner. Äta frukt-ost och göra kul grejor. Ingen stress.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0