gissningsvis

Ju mer man tänker på det ju lättare är det att "räkna ut" (gissa) vilken framtid som väntar folk. Framför allt folk i min ålder.
Bäst får det om man känner personens personlighet, utbildningsplaner, intressen, talanger och möjligheter. Då är det nästan läskigt lätt.

Jag och en Fia hade en diskussion om just detta under en promenix i solen. Detta kom vi fram till om våra närmaste. Det mesta är inte drömmar utan troligt. Frågar ni mig t.ex. så önskar jag nog annat. Fast jag avgudar iofs min troliga bana också, så den ligger på andra, nästan förstaplats. Kanske inte så givande för er som inte känner folket, men iallafall:

Jag kommer göra någon/några biroller i musikaler och teatrar och halka in i backstage-världen. Springa runt backstage i teatervärlden helt enkelt. Slutar mina dagar som galen tant som delar ut kulturstipendier eller dyl.

Fia blir något skitsmart så bara hon själv fattar vad hon jobbar med. Snabba cash. Men det finns en meningsfull aspekt också. Hon är tennistränare på fritiden. Svårt att uttyda exakt vad hon gör, men i den riktningen blir det.

Gabbi blir konstnär, för hon är så infernaliskt kreativ. Men det är bara en sida av henne. Hon springer runt och miljö-föreläser för gubbar också och lär dem att ta hand om naturen. Eller något sådant. Hon föreläser iaf. Och är konstnär.

Anna är svårast. Hon kommer inte sluta med musik. Ingen chans. Men det är inte helt hundra att hon jobbar med det heller. Det blir något meningsfullt. Anna är en av få som jag knappt vill gissa om. Någonting säger mig att hon kirrar det. Och har en plan som vi inte vet om.

Annie blir något lite konstigt konstnärligt. Inte det mest välbetalda, men hon är lycklig och gör något hon vill. Musikmänniska ligger inte långt borta. Inte långt alls när jag tänker på det. Något hypermusikaliskt tror jag.



Finns jättemånga mer att gissa om, men ingen jag orkar nu. Godnatt.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha, vad roligt.



Nu får du allt gissa på mig, oavsett om du vill eller inte ;)

2009-05-31 @ 19:17:28
Postat av: Ester

KAn jag väl göra om jag får veta vem du är...?

2009-05-31 @ 19:40:20
URL: http://esteresteresterester.blogg.se/
Postat av: Amandan

Gleh. Jag lovar dyrt och heligt att jag skrev mitt namn >.>

2009-06-01 @ 11:19:30
Postat av: Anna

varför var jag så svår? :P

min storslagna plan är att bli sop-gubbe.

2009-06-02 @ 20:01:43
URL: http://jacksonnews.blogg.se/
Postat av: Ester

Anna: För att du är den som är mest lik mig.



Amanda: Du kommer plugga språk/journalistik och kanske bli någon typ språkforskare men sluta med någon slags journalistiksak. Men språkforskare tror jag är hett.

2009-06-04 @ 20:52:22
URL: http://esteresteresterester.blogg.se/
Postat av: Amandan.

Språkforskare är jäkligt hett.

Vad gör du någon helg? Kommer hit och spelar sällskapsspel, dricker te (eller kaffe) och badar med mig hoppas jag mycket på.

Puss på dig <3

2009-06-06 @ 12:03:41
Postat av: Ester

Självklart sötaste! Jag har ju BOunce lägret snart, så vi får väl ta den där fikan på biblioteket dårå...?

2009-06-08 @ 08:26:56
URL: http://esteresteresterester.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0