Svarta ord vitt papper.

Jag har börjat skriva på kvällen i sängen. Skriva för att då rensar jag tankarna och kan somna direkt sen. Mycket bättre än att läsa eftersom det får tankar att ploppa in i skallen istället för ut ur den och då ligger man och filosoferar hela natten. I brist på annat, och självklart för att det är så infernaliskt fint, skriver jag sagor. Ni ska få en början. Det finns en fortsättning men jag tycker det är finare såhär för nu kan ni fundera ut resten själva. Om ni känner er riktigt kreativa kan ni skriva er fortsättning i kommentarsfälltet. Eller så kan ni läsa, rycka på axlarna och gå vidare till nästa blogg, jag bryr mig inte så jättemycket. Puss!
En onsdag vaknar jag precis som vanligt otroligt brutalt av väckarklockan och tänker precis som vanligt att jag borde byta signal till en mindre störande. Jag tar precis som vanligt på mig min rosa morgonrock och går för att väcka pappa. Men pappa ligger inte i sin säng och lampan nedanför trappan är tänd. Han har tydligen gott upp. Tyst, tyst för att inte väcka mamma tassar jag ner för trappan och in i köket. Vid köksbordet sitter en superhjälte i min ålder med en kopp kaffe och skrattar åt något pappa säger på andra sidan bordet.
Jag vet direkt att han är en superhjälte för han har en såndära bokstav på bröstet. Det är ett mintgrönt "V" och dräkten i övrigt är lite pösig i beige bomull. Men han har självironi och skrattar när jag ger dräkten en frågande blick. Och jag vet direkt att jag tycker om honom. Hans superkrafter utsöndrar positiv energi och ger mig sockerdricka i hjärtat. Dessutom ser han ut som någon jag skulle kunna drömma om dag som natt. Håret är mörkt och perfekt morgonruffsigt, käken är markerad, näsan täckt av fräknar och ögonen isande blå. Och jag vet direkt att han har kommit för att hämta mig. Han går fram till mig och kramar om mig.
-Ska vi sticka? frågar han och avslöjar en djup basröst.
- Ja det ska vi. svarar jag Men hur? Kan du köra bil?
-Nej, vi flyger.
-Kan du flyga?
-Nej, men jag har en bevingad enhörning med sidovagn. Hon står parkerad i trädgården.
Vi går ut och det är så varmt att vi kan gå barfota.
OBS: Nu kommer slutet avslöjas! Sluta läs om du vill fundera ut det själv. Dock är det inte i den långa fina sago-versionen utan kortfattat. Kunde inte låta bli att skriva det eftersom jag vill att mitt slut ska vara det officiella.
I min version hamnar jag i hans underbara Superhjälte-sago-värld men får veta att jag kan stanna där för evigt eller aldrig mer komma tillbaka dit. Jag väljer att åka hem eftersom jag saknar min familj något så in i bomben. Men det får ni höra en annan dag.

Kommentarer
Postat av: malin

du är liksom rätt söt

2010-02-21 @ 14:57:43
URL: http://malinsspokstad.blogg.se/
Postat av: Ester

ja, jag är ju liksom det

2010-02-21 @ 19:48:27
URL: http://esteresteresterester.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0