ett inlägg om vad kärlek egentligen är

Det här kan bli ett långt inlägg.
Man måste lyssna på alla. Annars blir jag ledsen. Ameh, intron iallafall?
Självklart finns det många andra som också är världens finaste, sötaste, coolaste, pricksäkraste och galnaste kärlekslåtar, men jag fick inte med alla, så jag tog de som fanns på min Spotte-playlist. Och ja, det var så illa tvunget att vara psykat många låtar för att kärlek kan vara så himla många saker. Och därför så infernaliskt svårt att definiera.
Ordboken säger:
"Mycket stark positiv känsla (för ngn) som kännetäcknas av ömhet och ibland sexuell åtrå samt ofta av andlig gemenskap etc; kärleksbrev; kärlekslycka; kärlekslös; kärleksroman; föräldrakärlek; syskonkärlek; hans kärlek till henne var inte besvarad; förklara ngn sin kärlek; en uppblossande kärlek; hennes kärlek till barnen var starkare än hennes känslor för mannen. Ofta om denna typ av känsla i allmänhet såsom drivkraft, livsupplevelse m.m..................."
Och där har Ester slutat läsa. För hon har somnat.
Den personen som definierat kärlek bäst av alla i hela världen är min pappa. Han sa att kärlek är som att ha sockerdricka i hjärtat. Det är det finaste någon någonsin har sagt tror jag.
Och det är fint att det finns en dag för att fira kärleken. Men jag tänker inte göra något ovanligt för jag firar kärleken varje dag, det är väl så det ska vara egentligen? Kärleken ska finnas i allt vi gör. Det gör den också om du tittar riktigt noga, kanske hjälper det om du kisar lite?
Kärlek!

Kommentarer
Postat av: Niklas H Alsten

Du är cool helt klart.

Och du är Amandas kompis så det gör det hela coolt också!

2010-02-14 @ 21:07:32
URL: http://decipher.blogg.se/
Postat av: malin

som luffaren älskar landsvägen åhhh, som studenten älskar att drömma ohhh, som barnen älskar juuuuulen, som korten älskar tuuureeeen, och som romeo älskar julia och som jaaag, ÄÄÄÄÄÄLSKAAAAAR DIG <3

2010-02-15 @ 00:34:37
URL: http://malinsspokstad.blogg.se/
Postat av: Ester

Tack och detsamma på er båda!

2010-02-20 @ 09:01:41
URL: http://esteresteresterester.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0