min tankar om plantväxter

Min apsnygga vän Anna har bestämt att jag ska skriva om plantväxter. Jag vet inte riktigt vad plantväxter är men jag gör det mesta som kan göra denna unga fröken glad så jag tänkte skriva om det iallafall.
En planta är jordig och grön.
Och en växt rör sig upp mot solen hela tiden.
Så en jordig och grön sak som rör sig mot solen?
Typ så, ja.
Jag hade en amaryllis i vintras.
Den var polkagrisrandig och skitfin och den enda plantväxt jag någonsin hållit vid liv. Jag som till och med dödat en kaktus en gång. Det var en sorglig stund.
Men plantväxter kan göra väldigt mycket åt ett hem. Därför har jag kvar amaryllisen efter att den dött. Men jag ska köpa något nytt att sätta i krukan och något att sätta i min nyinhandlade fiskskål.
Gabbi kanske har något tips. Ja.
Jag frågar.
Hon ligger bredvid mig.
Puss vi hörs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0